Obchod

  • Dvoustupňové členění dokladů - podle typů a knih
  • Uživatelské vytváření typů i knih dokladů a stanovení jejich vlastností
  • Kniha dokladů a její nastavení určuje vzhled i chování dokladů v knize:
    • zobrazení jednotlivých údajů (texty, datumy, stavy dokladů a položek atd.) a záložek, které obsahují různé informace, jejich chování (povinný, možnost editace, možnost změny po uzavření)
    • způsob číslování dokladů
    • práci s ceníkem, jeho chování, cenové hladiny, možnost změny ceny, možnost připojení kalkulovaného objektu pro výpočet cen
    • práce s katalogem (zda a z jakého katalogu se budou vybírat produkty)
    • zda a jakým způsobem se budou položky dokladů (produkty) promítat na sklad
    • definovatelné údaje na položkách dokladu a jejich chování
    • nastavení slev
    • vazby na org. jednotku (útvar) mateřské firmy, akce, aktivity
    • vazby na partnery v různých vztazích (rolích) vůči dokladu
    • lze evidovat další údaje podle potřeby uživatele (EP_klasifikátor)
  • Položky dokladů:
    • způsob práce s položkami se řídí nastavením knihy
    • položky lze vybírat z katalogů produktů nebo je možné je zadávat ručně
    • na položkách je možné přebírat ceny z ceníků, anebo je lze zadávat ručně (ceny se mohou rovněž kalkulovat na základě algoritmu, který je připojen k dané knize dokladů)
    • na položky je možné uplatňovat slevy - buď na jednotlivou položku, nebo na jejich skupiny nebo na všechny položky dokladu
    • přepočty mezi měrnými jednotkami včetně přepočtů cen
    • dodací podmínky
    • skladový pohyb, výběr skladu
    • vazby na org. jednotku (útvar) mateřské firmy, akce, aktivity
    • lze evidovat další údaje podle potřeby uživatele (EP_klasifikátor)
  • Seznam položek dokladů - umožňuje uživateli získávat informace sumačně za konkrétní produkt, a to podle zvolených podmínek (knih dokladů, partnera, období, stavu dokladů, parametrů klasifikátoru).
    Například:
    • objem odběru vybraného produktu vybraným partnerem za určitý časový úsek
    • objem odběru vybraného produktu partnery z určitého regionu za určitý časový úsek
    • objem prodeje vybraného produktu na fakturu
    • objem prodeje vybraného produktu za určitý časový úsek přes pokladnu
    • objem dodávek vybraného produktu od vybraného partnera
      skladové pohyby vybraného produktu (tyto informace lze také získávat přímo z modulu SKLAD)
    • počtu došlých objednávek na vybraný produkt za období
    • atd., záleží na údajích, které uživatel eviduje
  • Vazby mezi doklady - pomocí těchto vazeb lze vytvářet a sledovat celý řetěz obchodních dokladů - např. od poptávky od zákazníka přes objednávku, zajištění dodávky (objednávka - dodací list, skladová výdejka) až po vlastní dodávku a fakturaci. Z kteréhokoli dokladu v řetězci je možné exportem (či naopak importem do) vytvářet další doklady.
  • Tyto vazby jsou zcela uživatelsky nastavitelné
  • Na vazbě lze určit, jaké údaje se budou ze zdrojového dokladu přebírat do cílového.
    Přebírat lze:
    • popis
    • partnera
    • osobu
    • datum
    • měnu
    • kurz
    • variabilní symbol
    • formu úhrady
    • organizační jednotku (útvar)
    • datum dokladu do data zdanitelného plnění
    • druh skladového dokladu
    • parametry (EP_klasifikátor)
    • texty
    • dodací podmínky
    • platební podmínky
    • speciální údaje
    • vazbu na obchodní případ
  • Dále se přebírají položky dokladu a na nich volitelně následující údaje:
    • cena
    • katalog
    • název položky
    • sklad
    • slevy
  • Vazby mezi doklady (resp. položkami dokladů) jsou typu M:N, tzn. že z jedné objednávky od zákazníka lze vytvořit více objednávek na různé dodavatele, nebo naopak zboží z objednávek od různých zákazníků lze objednat u dodavatele pomocí jediné společné objednávky.
  • Položková plnění - v každém dokladu je sledováno plnění každé jednotlivé položky. Sledování položek - jejich plnění a průběh jednotlivými doklady - je usnadněno grafickým zobrazením.
  • Systémové stavy dokladů: rozpracovaný, uzamčený (proti editaci), uzavřený, zrušený
  • Uživatelské stavy položek a dokladů. Mohou být automaticky nastavovány na základě určeného plnění, tedy vazbou vniklou v řetězci dokladů (např. zboží dodáno, vyfakturováno apod.). Definují se podle potřeb uživatele
  • Doklady lze sdružovat do obchodních případů. Obchodní představuje hlavičku zastřešující libovolný, uživatelem definovaný soubor dokladů. V rámci obchodního případu lze sledovat stav fakturace, úhrad nebo celkové náklady a výnosy na zakázku a jejich poměr (náklady a výnosy se zjišťují na základě údajů obsažených v dokladech zařazených do obchodního případu, nejsou tedy shodné s údaji v účetnictví).
  • Podpora storno-dokladů; stornované množství se odečítá od položkového plnění - vazby mezi doklady a storno-doklady jsou logicky kontrolovány
  • Podpora více jazyků - hodnoty z číselníků, názvy produktů (a tedy položek dokladů), texty na dokladech mohou být vícejazyčné
  • Exporty dat (automatický výstup ze seznamů do MS EXCEL)
  • Podchycení historie změn na dokladu
  • Tiskové sestavy
  • Ochrana dat před neoprávněnými uživateli - k jednotlivým knihám (a tedy dokladům v nich) je možné definovat přístup pouze určitým uživatelům