Funkce slouží k pravidelnému automatickému generování a
odeslání upomínek neuhrazených faktur po splatnosti. Upomínky jsou
odesílány e-mailem neplatícím zákazníkům. Funkce je realizovaná
jako Windows služba.
Služba nejprve zjistí zjistí seznam faktur, na které by měla být zaslána upomínka dané úrovně (1. upomínka, 2. upomínka, atd.). Jedná se o faktury, které splňují tyto podmínky:
Pro každou zjištěnou fakturu, splňující předchozí podmínky, se vytvoří e-mail s upomínkou s následujícími vlastnostmi:
Příklad těla e-mailové zprávy, vytvořený podle dodávaného vzoru:
1. Upomínka Při pravidelné kontrole pohledávek jsme zjistili, že jste do dnešního dne neuhradili částku 15 850,00 Kč, vyúčtovanou Vám fakturou (účetním dokladem) č. 511003810, vystavenou dne 16.11.2010 a splatnou ke dni 2.12.2010. Věříme, že k nezaplacení naší pohledávky došlo pouze nedopatřením. Proto prosím, v případě nesrovnalostí či chybějícího dokladu, neprodleně kontaktujte Vašeho obchodně-technického zástupce pro sjednání nápravy. Prosím pochopte, že pokud dlužnou částku neuhradíte nejpozději do 20.12.2010, budeme nuceni učinit všechna nezbytná opatření k zajištění našich oprávněných nároků. S pozdravem ... Tato upomínka je automaticky generována naším informačním systémem. V případě nejasností kontaktujte svého přiděleného obchodního zástupce viz výše. |
Při rozesílání upomínek mohou nastat různé problémy bránící odeslání upomínky. Protože služba rozesílá upomínky automaticky bez zásahu uživatele, musí být o případných problémech vhodným způsobem informována zodpovědná osoba, aby mohla případný problém řešit - např. partner (zákazník) nemá zapsaný e-mail, na dokladu není vyplněn obchodník nebo nemá zapsaný e-mail, odeslání zprávy se nepodařilo (nedostupný SMTP server apod.), jiná chyba.
Služba zapíše chybu do windows-logu na serveru (slouží pro administrátora systému), zapíše chybu do textu "Upomínky" na dokladu Faktura (informace pro uživatele), odešle e-mail obchodníkovi uvedenému na dokladu, a v případě obecné chyby pošle e-mail správci systému.
V případě, kdy zákazník nemá e-mailovou adresu, je potřeba mu upomínku poslat jiným způsobem, např. poštou. Proto chybové e-maily, posílané obchodníkům (nebo správci), mohou obsahovat přílohu s textem upomínky vhodnou pro vytisknutí a poslání poštou.