Datové schránky

ERP EPASS® je plně kompatibilní s datovými schránkami, které se od
roku 2010 stávají běžnou součástí života každé
společnosti.
ERP EPASS® umožňuje uživatelům s patřičným oprávněním:
- spravovat přístupy k datovým schránkám
- zadávat spojení typu datová schránka k jednotlivým partnerům
- vyhledávat datové schránky podle známého IČ firmy
- odesílat zprávy do datové schránky (odbobně jako odesílání
emailu), včetně možnosti evidování takto odesílané pošty
prostřednictvím DMS modulu SPRÁVA DOKUMENTŮ
- přijímat zprávy z datové schránky prostřednictvím DMS modulu SPRÁVA
DOKUMENTŮ
- provádět další operace (evidování, třídění, seskupování) s
přijatými zprávami včetne přiřazení zprávy k partnerům zadaným v
systému
- přiřazovat k přijaté zprávě workflow (schvalovací či oběhové řetězce)
FAQ
- Jakým způsobem se vyhledávají adresy datových stránek
jiných subjektů?
Vyhledání lze provést při zadání datové schránky do modulu Partneři - při
zadání nového spojení k firmě (u osob není hledání podporováno). Na
požádání se zavolá služba, která zkontroluje pomocí webové služby
podle DIČ zadaného na partnerovi, zda a jaká datová schránka pro
něj existuje (v současnosti lze použít pouze pro právnické
osoby).
- Adresář kontaktů - je možné vytvářet adresář
kontaktů?
Datové schránky se zapisují standardně v modulu Partneři k
jednotlivým firmám a osobám jako komunikační spojení (stejně jako
e-mail nebo mobil). Následně je pak možné jednoduše dohledat
partnera pomocí jména datové schránky resp. zjistit, jakou datovou
schránku má daný partner.
- Je řešeno přihlášení certifikátem?
Ano, je třeba uvést cestu k certifikátu.
- Jaké jsou možnosti ohledně změny hesla přímo v
programu?
Aktuálně se zadává do ERP EPASS již existující platné heslo k
datové schránce, proto aby přihlášený uživatel mohl stahovat, resp.
odesílat zprávy z/do datové schránky bez nutnosti další
autentizace. Nastavením hesla v ERP EPASS však nedojde k jeho změně
na straně datové schránky. Tato možnost je však do budoucna
plánována.
- Jak je zajištěno zobrazení historie zpráv včetně
odpovědí na zprávu?
Zprávy se ukládají do Správy dokumentů. Automatické svázání
odpovědi s novou zprávou není implementováno. Nicméně karty
dokumentů s doručenou i odeslanou zprávou lze ručně svázat. Vazby
na daného partnera, kterému patří daná datová schránka, pak
umožňují komunikaci s partnerem snadno zobrazit, podobně jako v
klasické podatelně. Na rozdíl od klasické "papírové" podatelny se
přitom ukládá i obsah zpráv.
- Má datová zpráva časové razítko?
Ano, datová zpráva je automaticky opatřena časovým razítkem při
jejím odeslání.
- Je možné odeslání zprávy současně spojit s
elektronickým podpisem?
Elektronický podpis řeší Správa dokumentů, kde je možné PDF
soubory opatřit elektronickým podpisem. Následně je možné takto
podepsané odeslat do datové schránky.
- Ověření datové zprávy ze seznamu či ze souboru - je
možné ověřit pravost zprávy?
Pravost zprávy je zajištěna vlastní infrastrukturou
datových schránek. Do datové schránky nemůže nikdo anonymně poslat
zprávu, stejně jako nemůže nikdo poslat zprávu pod cizí identitou.
Pravost datové zprávy dále zajišťuje její vlastní formát ZFO,
případně elektronický podpis, kterým je opatřena. V případě
porušení konzistence by došlo při otevření datové zprávy k chybě s
tím, že soubor je poškozen.
- Je možné tisknout datové zprávy?
To umožňuje přímo aplikace Form
Filler od společnosti Software602, ve které se zprávy
otevírají.
- Dá se datová zpráva vyexportovat do PDF, a odeslat PDF
e-mailem?
Celou zprávu převést do PDF nelze, protože může obsahovat přílohy
různých typů a formátů. Převod většiny běžně používaných příloh do
formátu PDF možný je, a to buď přímo prostřednictvím aplikace, ve
které je daná příloha otevřena, nebo prostřednictvím vhodného
programu umožňujícího konverzi. Odeslat datovou zprávu jako přílohu
e-mailu není problém. Stejně tak lze odeslat samostatně i přílohy z
datové zprávy, které je třeba nejdříve uložit na disk. Případně lze
přílohy odeslat přímo ze Správy dokumentů, pokud jsou na kartě
dokumentu uloženy samostatně (záleží na nastavení podatelny).
- Jakým způsobem je zajištěné hlídání termínů pro
vyřízení zpráv?
Datová zpráva žádný termín vyřešení nemá. Lze však řešit
nastavením termínu pro vyřešení na kartě dokumentů. Také je možné
toto řešit prostřednictvím událostí - kartu dokumentu se zprávou
lze vložit do události s nastaveným datem Vyřešit do. Dle nastavení
lze před termínem "Vyřešit do" automaticky zaslat řešiteli
upozornění.
- Lze nějak kontrolovat platnost elektronického podpisu a
certifikátů?
Upozornění na konec platnosti používaného podpisu resp.
certifikátu lze realizovat pomocí modul Události s nastaveným upozorněním
(upozornění mohou být i periodická, např. jednou za rok).
- Může s jednou schránkou pracovat více
uživatelů?
K jedné schránce je možné nastavit přístup více uživatelům. Každý
uživatel by měl používat své vlastní přihlašovací jméno a heslo
nebo certifikát.
- Je možné více uživatelům nastavit různá
práva?
Práva uživatelů jsou řešena v administraci datové schránky.
- Dají se datové zprávy exportovat, importovat či
zálohovat?
Zprávy lze hromadně stahovat a ukládat do Správy
dokumentů prostřednictvím podatelny, nebo je tam ukládat ručně
po jedné.
- Může jeden uživatel používat více datových
schránek?
Ano, každý uživatel může mít nastaven přístup k více datovým
schránkám. Při odeslání pak vybírá, prostřednictvím které se má
zpráva odeslat.
- Dá se s datovou schránkou pracovat v multiplatformním
prostředí? Např. formou webového přístupu z počítače s jiným
operačním systém než Windows.
Datové schránky mají vlastní webové rozhraní (www.mojedatovaschranka.cz).
- Je možný přístup k datové schránce prostřednictvím
mobilního telefonu či tabletu?
Pro přístup k datovým schránkám z mobilních zařízení existují
aplikace, které jsou dostupné ke stažení na portálu příslušné
mobilní platformy: