Často je požadováno vést informační agendy skupiny samostatných
společností (různá IČ), které mají společné portfolio zákazníků,
existují mezi nimi různé obchodní aktivity, pracují
s jednotnými číselníky apod.
Společnosti musí vykazovat samostatně hospodářské výsledky, ale jejich majitel požaduje, aby společnosti byly vedeny jednotným způsobem, používaly stejnou nebo obdobnou účetní osnovu, případně chce mít k dispozici rychlý, jednoduchý globální přehled jejich obchodních aktivit (obchodních).
Informační systém EPASS® umí na společné datové bázi evidovat agendy neomezeného množství samostatných účetních jednotek, které mohou sdílet celou řadu stejných číselníků, nastavení a vzájemně využívat zvolené informace mezi sebou.
To přináší nesporné výhody oproti řešením postaveným na oddělených databázích, kde se důležité údaje duplikují a jejich synchronizace je velmi komplikovaná, mnohdy ne zcela funkční.
PARTNEŘI: jsou společní pro všechny vedené společnosti. Znamená to, že:
FINANCE: pro všechny účetní jednotky je možné uplatnit jednotnou metodiku vedení účetnictví.
DOKLADOVÉ ŘADY: mají nastavenu účetní jednotku, pod
kterou doklady v dané řadě spadají. V seznamech dokladů (např.
faktury vydané) může oprávněný uživatel snadno přecházet mezi
povolenými účetními jednotkami (volbou v rozbalovací nabídce). Není
nutné se odhlašovat a následně znovu přihlašovat k programu!
SPRÁVA DOKUMENTŮ: dokumenty mohou být sdíleny přes všechny vedené společnosti.
MAJETEK: je evidován v knihách, u kterých je obdobně jako u dokladů, nastavena účetní jednotka. V přehledu karet majetku lze zobrazit majetky konkrétní účetní jednotky, nebo zobrazit veškerý majetek všech účetních jednotek (na které má uživatel přístup).
KATALOGY PRODUKTŮ: produkty jsou evidovány jednotným
způsobem - ať již nakupované díly nebo prodávané zboží. Katalogy i ceníky mohou být
společné pro všechny společnosti, nebo pro jejich určitou skupinu.
Sklady mohou být
přístupné k nahlédnutí pro jiné společnosti - je možné zjistit, zda
je zboží na skladě v sesterské společnosti apod.
VZÁJEMNÉ OBCHODNÍ AKTIVITY: aktivity mezi jednotlivými účetními jednotkami jsou snadno řešitelné díky možnosti vytvářet nové doklady z již existujících. Faktura vydaná v jedné společnosti (účetní jednotce) slouží jako zdroj pro tvorbu faktury došlé ve společnosti druhé (účetní jednotce).
Veškeré číselníky, filtry, tiskové výstupy, zákaznická přizpůsobení jsou sdílené.
UŽIVATELÉ: jednotná správa uživatelů a jejich přístupových oprávnění. Každý uživatel má nastaveno, ke kterým účetním jednotkám má přístup.
Přístup ke všem informacím je v celém
informačním systému zabezpečen systémem práv. Přístup ke všem
informacím všech účetních jednotek tak může mít pouze vybraný okruh
osob, ostatní mají přístup pouze v rámci jedné účetní jednotky nebo
její části.
Veškeré agendy (doklady, účetní zápisy apod.) jsou pro jednotlivé
účetní jednotky dokonale separovány a nemůže dojít k jejich
promíchání!